Karides Salatası

Kimileri her tür deniz ürünlerini severek tüketir, kimileri ise denemek bile istemez. Ben ikinci grupdandım, fakat bugün önyargımı bir kenara bırakıp karides salatasını denedim. Hoşuma gitti. Bu aralar ben de birçok kişi gibi biraz daha salata ağırlıklı beslenmeye çalışıyorum. Karidesleri buzluktan kullandım. Aylar önce yılbaşı sofrasına bir tavsiye olarak tarifini verecektim, fakat  yapamamıştım. Bir dergide örneğin bir yılbaşı akşamı biz davet edilmişsek evde hazırlayıp geniş cam bardaklara doldurarak üzerini streç folye ile kapatıp süslü bir şekilde yanımızda götürebileceğimiz tavsiye edilmişti. Artık unutmazsak bir dahaki yılbaşına.

malzeme:
500 g karides (buzluktan-temizlenmiş ve kullanıma hazır halde)
1 demek roka
3-4 dal taze soğan
3-4 yaprak nane
1-2 salatalık
3-4 dal marul
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
1/2 limonun suyu
1 çay kaşığı tuz
hazırlanışı:
Karidesleri buzluktan çıkarıp suya tutun. Bir kabın içerisinde 1 saat çözülmesi için bekletin. Tekrar yıkayıp kurutun. Salata kabına alın.
Yeşillikleri yıkayıp iri bir şekilde doğrayın. Salata kabına ekleyin.
Zeytinyağı, limon suyu ve tuzu ekleyip karıştırın. Servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız yemeklerimin tuzu biberi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...